سال 92بازگشت
Englishنقشه سایتعضویت و ورود اعضاصفحه اصلی
گالریwidth=10خدمات گردشگریwidth=10خواهر خوانده هاwidth=10اصفهان قدیمwidth=10صنایع دستیwidth=10مفاخر و مشاهیرwidth=10جاذبه های گردشگریwidth=10آثار تاریخیwidth=10معرفی شهرwidth=10
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور
 
جستجو
ساختار تشكيلاتي


ساختار تشکیلاتی سازمان
اولین چارت تشکیلاتی سازمان فاوا شهرداری اصفهان در سال 1371 تهیه شد. این چارت ترکیبی از ساختار سلسله مراتبی و ماتریسی بود. دیدگاه اصلی در تهیه این چارت توجه به نگهداری،  پشتیبانی و توسعه سیستم مبتنی بر رایانه های بزرگ ((Main Frame بود و در آن امور اداری و مالی در سطح حسابداری طراحی شده بود.

با توجه به رشد سریع فعالیت های سازمان در سال 1378 اجرای پروژه در داخل سازمان نیز مد نظر قرار گرفت و کمیته برنامه ریزی نیز در این چارت پیش بینی شد. در این ساختار واحد بازرگانی در راستای خرید و فروش و مونتاژ تجهیزات سخت افزاری، و امور اداری در جهت نظارت بر نیروهای خدماتی و امور پرسنلی فعالیت می نمود.

از ابتدای سال 1383 جهت، اهداف و راهبردهای سازمان تعیین گردید و بر اساس آن ساختار سازمانی توسعه و بهبود یافت. در همین راستا ترکیب ساختار سلسله مراتبی و ماتریسی نگاه ویژه ای به مدیریت پروژه و معاونت تولید داشت.

تشکیل واحدهای بازرگانی، روابط عمومی، تحقیق و توسعه و تشکیلات واحد مدیریت و پشتیبانی محصولات و بازنگری در ساختار معاونت اداری ، مالی و تشریح وظایف و مسئولیت های هر واحد  از اهداف این ساختار جدید بود که با رویکرد برون سپاری مورد توجه قرار گرفت.

در سال 1386 با توجه به رسالت سازمان در تحقق اهداف و راهبردهای مربوط به تحقق شهرداری الکترونیکی در اصفهان، ارائه  خدمات استاندارد با استفاده از مدل ITIL در دستور کار قرار گرفت.

این مدل، ساختار از بالا به پایین را به سمت فعالیت های فرایندی تغییر داد که پیاده سازی آن در سازمان فاوا اغلب فعالیت های سازمانی را ضمن اصلاح، بهبود بخشید.

این مدل در حال حاضر در شرکت های بزرگ  ITدنیا به عنوان یک مدل استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که هدف این مدل ارائه خدمات مستمر، پر سرعت و با دقت به مشتریان است، مدیریت سازمان در صدد بومی سازی این مدل بر اساس نیازها و خدمات خود بوده و تعداد زیادی از آن را عملیاتی نموده است.

از دستاورد های مهم این مدل ایجاد پیشخوان خدمات و ارائه سرویس های به روز و قابل دسترس برای کاربران شهرداری است.

در مجموع رویکرد ساختاری سازمان در جهت افزایش رضایتمندی مشتری، ارائه خدمات با بیشترین سرعت، کمترین زمان و بالاترین صرفه به شهرداری اصفهان می باشد.
 
 
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات تعداد نظرات : 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت